Thursday, December 29, 2011

Kadang2 mcm btul, kadang2 mcm salah,
Selalu bersemangat tp bila layu, xtaw nk wt apa dah.
Di mata orang aku ini jahat, penipu dan kedekut, benarkah?
Mungkin di mata orang lain aku ini baik hati, berani, bersemangat, betul ke?
Bukankah pandangan Allah itu yang utama?
Betul, tp bukankah apa yg baik di pandangan Allah itu juga baik di pandangan manusia?
… terkelu dlm pemikiran sendiri


Bila diri mula penat dan hilang semangat, segalanya pudar…
Bacaan kalimah Allah yg suci tidak lagi lazim di bibir,
Untuk melawan nafsu pun sudah hilang kehendak,
Mendirikan solat pun hanyalah sekadarnya, andai hilang hukum wajib itu, aku ragu akan pelaksanaannya.
Insan beginikah aku? Lemahnya wahai diri andai ini terjadi kapan kali diri menjadi penat.
Memang benar istiqamah itu bukan mudah. Untuk melakukan kebaikan tidaklah susah, tapi untuk mengekalkannya perlukan kekuatan yang bukan sebarang…
Ya Allah, aku berlindung dengan-Mu dari sifat lemah dan malas, moga ku dikurniakan kekuatan untuk terus tetap berada di jalan meraih keredhaan-Mu. Andai aku belum lagi di jalan itu, pimpinlah aku kepadanya Ya Allah. Apabila aku telah berada di atas jalan itu, jangan sekali-kali Engkau meninggalkan aku tanpa pimpinan dan hidayah dari-Mu…




"I was a moron back then, just so people would scold me"-quoted

I hope that I was no longer a moron but that was not true. To be affected this much by someone, is a living proof that I am a moron. It is not easy dear, I hope you would compensate for this.

O Allah, I beg for Your forgiveness, and for the strength and courage to keep walking on this path.

0 comment(s):

Popular Posts

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More