Wednesday, January 4, 2012

10 things and 10 years

Assalamualaikum~

Tajuk cm best kn? Mind you, it is 10 things and 10 years not 10 things in 10 years. Nape tetiba ckp pasal ni? sebab aritu ad orang tanya saya tentang dua perkara ni. Apa yang akan saya jadi dalam masa 10 tahun n senaraikan 10 perkara yg saya nk capai dalam tahun 2012. dan nyatakan langkah2 yg akan anda lakukan untuk merealisasikannya. Fuh~ mcm simple tp x langsung... Justeru, berikut merupakan jawapan saya:

InsyaAllah lagi 10 tahun saya akan jadi final year registrar(brani mati tul jwpn ni) n insyaAllah, berkeluarga...

nk komen skit kt jwpn sendiri... about the first statement, I have never thought I would have the gut to say so... cm xcaya pun ada, kdg2 rasa cm siyes di awangan impian tuh~ huhu... xpela, positif2.. bak kata ayah, azam tu mesti ada :D sayang ayah! yg penting, buat yg sehabis baik dlm segala sesuatu(sebenarnya, minggu ketiga ni baru la bersemangat skit dlm posting ni, kalau x mcm kayu yg hanyut je). Moga semangat ni berkekalan n smoga niat sentiasa untuk beroleh redha-Nya

n statement kedua tu... sape yg xnk kn? tmbhn pulak itu ialah salah satu sunnah Nabi Muhammad s.a.w. pernah baca, utk mndpt psgn yg baik, ada dua cara: pertama, mnjd yg baik kerana Allah menjanjikan org yg baik utk org yg baik dan sebaliknya. Kedua, mencari yg baik. Usaha untuk mencapainya, stkt ni, berusaha mnjd yg baik je la...utk cara yg kedua tu, xde lg ikhtiar yg sesuai buat saya=)

Papepun, andainya dikurniakan hayat n rezeki untuk mencapai semua ni, alhamdulillah... moga semuanya berlaku dalam naungan rahmat n barakah Allah

Jom g soalan kedua plak. 10 perkara yg saya mahu capai/dapatkan dalam tahun 2012:

err.. maafla, belum bersedia lg (=.=')

0 comment(s):

Popular Posts

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More