Wednesday, October 13, 2010

Saya...

Assalamualaikum w.b.t n salam perkenalan

Hari ini, semalam dan sebelumnya...

Saya sentiasa berfikir:
alangkah lemahnya diri ini
yang tertekan dek kesibukan kerja
yang lemah hanya kerana kekurangan rehat
yang terganggu apabila kelaparan
yang hilang tumpuan bila kepenatan...
yang menginginkan kesenangan bila kesukaran menjelma
yang kehilangan arah tujuan bila berasa tidak suka...

sedangkan...
ramai lagi yang berjuang
berusaha sebaiknya
tidak kira penat lelah
senang susah
malah ada yang dalam serba kekurangan

mungkinkah aku kufur dgn nikmat-Nya
mungkinkah aku lupa siapa diriku
mungkinkah aku alpa dengan kebenaran-Nya

mengapakah aku mengharapkan kesenangan sekarang ini
bila yang lain mengharapkan kemenangan di akhirnya
mengapakah aku mengatakan diriku sibuk
bila yang lain terlalu sibuk untuk mengatakan mereka sibuk
mengapakah diri ini mula kelelahan
bila yang lain saling memberi kekuatan

mungkinkah diri ini menyisihkan diri secara tidak disedari
ataupun tersisih... tidak mungkin
mungkinkah diri ini enggan memberikan kepercayaan
hingga akhirnya memakan diri sendiri
mungkinkah diri ini mengharapkan sedikit perhatian
bila kasih-Nya adalah segala-galanya

2 comment(s):

salam atim :)


setuju ~
T.T
terasa diri jauh dari Dia minggu ni.
sibuk sangat. rasa dah anaktirikan akhirat. T.T

nota: atim pegi Hamka tak?

Popular Posts

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More